طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی

طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی

طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی

طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو

پیش گفتار:

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو در تاریخ 22 آبان ماه سال 1396 لغایت 25 همان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به میزبانی ایران و همکاری شرکت برگزار کننده ایدرو برگزار شد. نمایشگاه بین المللی خودرو و لوازم از جمله زمینه های فعالیتی مناسب برای شرکت ها و کمپانی های تولید کننده داخلی و خارجی است تا بتوانند با ورود به آن از تمام خدمات، محصولات و دستاوردهای نوین و کاربردی خود رونمایی انجام دهند. دوازدهمین دوره از برگزاری این نمایشگاه از تفاوت های شایانی با اداوار پیشین خود برخوردار بود و همین امر سبب جذاب تر شدن این رویداد بزرگ بین المللی در صنعت خودرو برای بازدید کنندگان و مخاطبان و همچنین ایجاد فاکتورهای امید بخش برای ادامه مسیر کارخانه های داخلی ایران شد؛ اگر در ادامه این مطلب با ما همراه شوید با ابعاد مختلفی از دوره دوازدهم این نمایشگاه آشنا خواهید شد و خود خواهید فهمید که به زودی صنعت خودرو سازی و تولید قطعات یدکی ایران به دستاوردهای بزرگی خواهد رسید.  دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو:

یکی از نمایشگاه های بزرگ صنعتی یا به عبارتی یکی دیگر از رویدادهای بزرگ ایران، نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه خودرو می باشد که دوازدهمین دوره خودش را امسال برگزار نمود. هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه دستاوردها و توامندی های شرکت های تولیدی و موسسات مختلف ایرانی در مقابل شرکت ها و کمپانی های بزرگ خارجی است تا بتوان به نقاط ضعف و قوت موجود در صنعت خودروسازی خود، واقف شویم و در راستای برطرف نمودن آن تلاش کنیم. در دوزادهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو ما شاهد تمایل شرکت ها و کمپانی های ایرانی برای حضور گسترده در بازارهای مختلف اروپایی و آسیایی بودیم و تا آن جا که ما میدانیم در این دوره تنها خدمات و محصولات کشور ایران به صورت ویترینی به نمایش در نیامد و قراردادهای همکاری و معاملاتی قابل توجهی نیز منعقد شدند که امید است با گذشت زمان و تخصیص میزان بودجه مورد نیاز برای هر کدام از این قراردادها، شاهد ایجاد تغییر و تحولات عظیمی در صنعت و قطعات خودرو این مرز و بوم باشیم. البته ناگفته نماند با توجه به وضع نه چندان قابل قبول قیمت و کیفیت خودروهای داخلی و همچنین قطعات آنان در بازارهای درون مرزی شاید بتوان گفت یکی از راه های قابل تامل برای ارتقا سطح کیفی خودروها و قطعات یدکی آنان، همین برگزاری و حضور پر رنگ در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی می باشد و باید خودروسازان و شرکت های تولیدی لوازم و سایر مجموعه های خودرو ایران تمام تلاش خود را به کار ببرند تا در نهایت کشور ما نیز دارای خودرو و لوازم های جنبی با کیفیتی نه در سطح کشور بلکه در سطح جهان شود!

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو که در آبان ماه سال 1396 برگزار شد، سبب ایجاد فرصت هایی مناسب برای فعالیت گسترده اهالی صنعت و همچنین ایجاد بستری مطلوب برای ارائه خلاقیت های داخلی و همچنین آشنایی با محصولات خارجی و شناخت بازارهای برون مرزی گشت که با توجه به استقبال زیاد مخاطبان و بازدید کنندگان مختلف داخلی و خارجی از آن می توان در مجموع از برگزاری این دوره از نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو اعلام رضایت کرد و از تمامی شرکت کنندگان داخلی و خارجی که با محصولات، خدمات و دستاوردهای خود سبب رونق این دوره از برگزاری این رویداد بزرگ صنعتی شدند، نهایت تشکر و قدردانی را به جا آورد. لازم به ذکر است در این نمایشگاه در این نمایشگاه ما شاهد حضور نمایندگان مختلفی از کشورهای کوچک و بزرگ جهانی در آن بودیم که از جمله آن ها می توان به آلمان، انگلیس، لهستان، هند، چین، تایوان و کره جنوبی اشاره داشت. البته از قلم نیوفتد که در این دوره شرکت کنندگان داخلی ما نیز از هیچ تلاشی برای رقابت با سایر کمپانی های نامی آلمانی و انگلیسی دریغ نکردند و همین رقابت پایاپای سبب جذاب شدن این دوره از نمایشگاه قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو ایران نزد مخطبان و بازدید کنندگان نمایشگاهی شد. در پایان این بخش از مطلب دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو این را نیز باید اضافه کنیم که یکی از جالب ترین قسمت های جانبی این رویداد بین المللی، برپایی کارگاه ها و غرفه های آموزشی در کنار تشکیل کنفرانس های تخصصی و غیر تخصصی در تمام مدت زمان برگزاری نمایشگاه بود که سبب شد اکثر حاضرین در نمایشگاه از تمام دقایق حضور خود در این اجتماع بزرگ صنعتی نهایت لذت را ببرند و با فرارسیدن روز اختتامیه دوازدهیمن دوره از برگزاری آن، خود را برای شروع سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو که قطعا در سال 1397 نیز هر چه باشکوه تر برگزار می شود، آماده سازند؛

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو با اهداف زیادی آغاز به کار کرد که از جمله این اهداف می توان به:

·                تلاش برای آشنایی بیشتر میان شرکت های صنعتی داخلی و خارجی

·                ایجاد تعامل با نمایندگان و شرکت کنندگان حاضر شده از کشورهای خارجی در نمایشگاه

·                رونمایی از تولیدات و دستاوردهای نوین داخلی

·                معرفی جدید ترین محصولات و خدمات عرضه شده به مخاطبان نمایشگاهی

·                کسب اطلاعات مغتنم از سایر شرکت ها و کمپانی های جهان

·                کوشش برای ارتقا سطح کیفی صنعت

·                کوشش برای کسب تجربه های نوین در صنعت قطعات خودرو و لوام جانبی آن

·                ایجاد ارتباط مستقیم میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان

·                تلاش برای نزدیک شدن به استانداردهای روز جهانی در صنعت خودروسازی کشور

·                معرفی شرکت های توزیع کننده و بازاریابی داخلی و البته خارجی

·                ایجاد فرصت های مناسب شغلی برای نیروهای داخلی

·                ایجاد بازارهای ایرانی در آن سوی مرزها

·                عقد قراردادهای مهم تجاری و صنعتی با سایر کشورهای حاضر شده در نمایشگاه

·                تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی در داخل کشور

·                ایجاد رقابتی سالم میان شرکت کنندگان داخلی و خارجی برای رسیدن به سطحی بالاتر

 

عناوین محصولات و خدمات ارائه شده در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو:

·                ارائه و معرفی ورژن جدیدی از قطعات خودرو

·                ارائه و معرفی انواع مجموعه های خودروساز داخلی

·                ارائه و معرفی انواع مجموعه های خودروساز خارجی

·                معرفی و آشنایی با دستگاه های تولید کننده قطعات خودرو

·                آشنایی با تجهیزات مورد مصرف در صنعت خودروسازی

·                ارائه نتایج تحقیقات انجام گرفته در صنعت خودرو و قطعات آن

·                نمایش طراحی های روز مهندسی در ابعاد مختلف خودرو

·                خدمات اتوسرویس

·                ارائه مواد اولیه و سایر تجهیزات جانبی خودرو

·                معرفی و آشنایی با محصولات پاک کننده و تمیز کننده خودرو

·                معرفی روش های سریع تعمیراتی برای خودروها

·                روش نگهداری از هر نوع مدل خودرو

·                ارائه محصولات و لوازم های تزئینی خودرو

·                آشنایی با فازهای بازرگانی و خدماتی پس از فروش

·                معرفی نشریات معتبر داخلی و خارجی و آشنایی با نوع فعالیت آن ها

 

کمی آشنایی با شرکت برگزار کننده نمایشگاه بین المللی صنعت تهران و فناوری نانو (شرکت بازرگانی ایدرو):

شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو تاسیس شده در سال 1368 می باشد و یکی از با سابقه ترین شرکت های برگزار کننده نمایشگاهی در ابعاد مختلف داخلی و بین المللی در تمام این سال ها بوده است. شرکت ایدرو با توجه به پتانسیل های بالای خود و همچنین نیروهای متخصص و با تجربه ای که به بهترین شکل ممکنه از آن ها استفاده می کند، قادر است به تنهایی مسئولین برگزاری یک نمایشگاه، همایش و جلسه بین المللی مرتبط با شاخه فعالیتی خود یعنی بازرگانی و صنعتی را بر عهده بگیرد و اجازه ندهد کوچک ترین اتفاق ناخوشایند و غیره مترقبه ای در امر برگزاری رخ دهد.

شرکت ایدرو که یکی از اعضای اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران می باشد؛ با شناخت درست از مراحل برگزاری و اخذ مجوزهای مربوطه برای برگزاری هر نمایشگاه داخلی و خارجی و همچنین سایر امور تبلیغاتی و اطلاع رسانی در خصوص زمان افتتاحیه و اختتیامه ای نمایشگاه ها از جمله برگزار کننده های نامی ایرانی است که فارغ از برپایی و برگزاری نمایشگاه های داخل وطن، به صورت مشارکتی در برگزاری چندی از نمایشگاه های مختللف جهانی نیز نقش کلیدی از خود نشان داده است و از رزومه ای بین المللی این شرکت برخوردار می باشد که از جمله آن ها می توان به:

·                برگزاری شش دوره از نمایشگاه بین المللی خودرو تهران T.I.A.F

·                برگزاری هفده دوره از نمایشگاه بین المللی صنعت تهران T.I.I.F

·                برگزاری سه دوره از نمایشگاه بین المللی ساختمان تهران T.I.B.C.F

·                برگزاری یک دوره از نمایشگاه بین المللی دوچرخه، موتور سیکلت و تجهیزات جانبی T.I.B.M.F

·                برگزاری ده دوره از نمایشگاه فرش دستبافت ایران

·                برگزاری چهارمین دوره تا دوزادهیمن دوره از نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو I.A.P

·                مسئول سالن ایران در نمایشگاه بین المللی خودرو دمشق

·                مسئول سالن ایران در نمایشگاه بین المللی تجاری صنعتی شارجه

·                مسئول برگزاری نه دوره از غرفه های ایرانی در نمایشگاه اختصاصی امان/اردن

·                مسئول برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در الجزایر

·                مسئول برگزاری نمایشگاه کاتالوگ و بروشور صنعتی ایران در کشور بنگلادش

·                مسئول غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی خودرو ترکیه

·                مسئول برگزاری سه دوره از نمایشگاه اختصاصی ایران در ونزوئلا

و بسیاری دیگر از نمایشگاه های داخلی و خارجی که با کمک مستقیم و غیر مستقیم شرکت بازرگانی و بین المللی ایدرو برگزار شده اند.

 

چند نکته برای بازدید کنندگان سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو:

·                برای آن دسته از کسانی که قصد حضور در دوره بعدی نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو ایران را دارند توصیه می کنیم پیش از حضور خود با توجه به نوع نیازهای مد نظرشان در ابتدا کتاب نمایشگاه را تهیه کنند و با مراجعه به غرفه ها و سالن هایی که محصولات و خدمات مورد نظرشان را تامین می کنند، بیشترین استفاده را از زمان خود ببرند.

·                توصیه بعدی ما به شما این است که به جای گشت و گذار در میان غرفه های موجود در فضای باز نمایشگاه، خود را به سالن های داخلی آن رسانده و از محصولات و دستاوردهایی که شرکت کنندگان داخلی و خارجی با خود به نمایشگاه آورده اند؛ بپردازید و در صورت امکان از توقف های طولانی مدت در جلوی هر کدام از غرفه ها خودداری نمایید چرا که سبب ازدحام و ایجاد ترافیک های نمایشگاهی می شود!

·                نکته بعدی که گفتن آن خالی از لطف نیست پوشیدن لباس و کفش های مناسب برای پیاده روی های چند ساعته می باشد؛ بدون شک رفتن به بزرگ ترین رویداد صنعت خودروسازی ایران که نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است در طول تمامی این سال ها، شما را با حجم زیاد پیاده راه رفتن مواجه می کند که در صورت نپوشدن کفش راحتی مناسب قطعا شما در طول زمانی که برای گشت و گذار در این نمایشگاه بین المللی مشغول هستید، بارها و بارها اذیت خواهید شد؛

·                فراموش نکنید اصل و اساس حضور در نمایشگاه های بین المللی صنعتی برای مخاطبان و بازدید کنندگان آشنایی با دستاوردهای روز جهانی و برای شرکت کنندگان نیز شناخت تقاضاهای مختلف داخلی و همچنین آشنایی با بازارهای خارجی می باشد؛ پس اگر شما به عنوان یک مخاطب نمایشگاهی وارد نمایشگاه قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو ایران شده اید سعی کنید به جای گشتن برای خرید محصولات خود، بیشتر با محصولات و دستاوردهای نوینی که در محیط نمایشگاهی عرضه می شود، آشنایی پیدا کنید و با عده زیادی از تیم های حاضر و غرفه داران ایرانی و خارجی به گفت و گو بپردازید و از شرایط فعالیتی آنان در این حوزه صنعتی با خبر شوید.

·                و نکته یا توصیه پایانی برای بازدید کنندگان عزیز نمایشگاه های بین المللی مختلف کشور به ویژه نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو که از ایشان می خواهیم با توجه به حضور شرکت ها و نماینده های متعدد از کمپانی های مطرح جهانی در این سری از نمایشگاه های بین المللی ایران، قدری بیشتر از تولیدات داخلی و دستاوردهای نوین کشوری و همچینن خلاقیت ها و توامندی های درون مرزی در مقابل آنان، حمایت کنند و نشان دهند که در ایران محصولات و خدمات ایرانی، مشتری دارد و آنان برای رسیدن به بازارهای داخلی کشور ایران راهی به جز بستن قرادادهای مهم تجاری و صنعتی با نمایندگان و شرکت کنندگان مختلف ایرانی ندارند!

 

کلام آخر:

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو که در تاریخ 22 لغایت 25 آبان ماه سال 1396 در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی تهران برگزار شد، با رویکردهای بسیار خوب تعاملاتی میان شرکت کنندگان داخلی و خارجی همراه شد. همچون سه دوره پیشین این نمایشگاه بین المللی، کشور چین از جمله حاضران و فعالان این نمایشگاه بود و توانست در روزهای کاری نمایشگاه بار دیگر از قطعات خودرو و محصولات جانبی خودروهای تولید شده خود در ایران رونمایی کند؛ البته این را نیز در خصوص شرکت کنندگان و نمایندگانی که از سوی کارخانه های خودروساز چینی در این دوره از نمایشگاه حضور بهم رسانیده بودند نیز باید گفت که برجستگی و میزان بازدید از غرفه های آنان نسبت به ادوار پیشین برگزاری با کاهش چشم گیری رو به رو شده بود و در عوض آن، غرفه های داخلی از رونق بازدید کنندگان بیشتری برخوردار بودند! در دوره دوزادهم این رویداد بزرگ بین المللی کشورهایی همچون آلمان و انگلستان نیز حضور داشتند و سبب اعتبار بیشتر نمایشگاه کشور ما در منطقه و البته در جهان شدند؛ بی تردید برگزاری هر چه بیشتر نمایشگاه های این چنینی در صنایع مختلف مخصوصا در صنعت قطعات خودرو و سایر لوازم جانبی این وسایل نقیله می تواند سبب رونق و ارتقا سطح کیفی محصولات ما و نزدیک شدن هر چه بیشتر کیفیت آنان به استانداردهای روز جهانی شود. خوشبختانه آمارهای منتشر شده از نوع عملکرد دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو که با همکاری شرکت بازرگانی و بین المللی ایدور در تهران برگزار شد، نشان از افزایش قدرت شرکت های داخلی و همچنین بالا رفتن اعتماد به نفس آنان در مقابل کمپانی های برجسته و نامی دنیا می دهد. شایان به ذکر است یکی از بخش های جذاب و پرطرفدار این نمایشگاه، ایجاد کارگاه های آموزشی محدود همراه با نشست ها و کنفرانس های تخصصی و غیر تخصصی در آن بود که به واقع سبب رونق بخشیدن آن نسبت به دوره های ابتدایی خود بود! در دوازدهمین دوره از برگزاری نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو اتفاقات نه چندان خوشایندی نیز رخ داد که با توجه به ابعاد خارجی این نمایشگاه باید گفت خیلی وجه مناسبی برای کشور میزبان که ایران باشد، ندارد و امید است در برگزاری دوره های پس از آن، دیگر شاهد این کمبود ها و ناهماهنگی های نمایشگاهی در بخش های مختلف آن به ویژه بخش خارجی نمایشگاه نباشیم. به عنوان کلام آخر نیز باید از تمام تیم های حاضر شده در این دوره از نمایشگاه بین المللی چه داخلی و چه خاری نهایت تشکر و قدردانی را به جای آوریم که با حضور خود سبب برگزاری هر چه با شکوه تر این نمایشگاه شدند و توانستند برای مدت زمان محدودی، رضایت اغلب بازدید کنندگان و مخطبان نمایشگاهی را به دست آورند و آنان را به ایجاد آینده ای روشن در صنعت تولید قطعات خودرو و خودروسازی ایران امیدوار سازند.
نظرات 1 + ارسال نظر
وبلاگ کیان آرت چهارشنبه 6 دی 1396 ساعت 12:34 http://kianartco.bigsite.ir/

با سلام
تشکر بابت وبلاگ مفیدتون
ما هم وبلاگی در زمینه سئو و طراحی سایت داریم
لطفا در صورت تمایل برای تبادل لینک دوطرفه با ما در ارتباط باشید
http://kianartco.bigsite.ir/

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.