طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی

طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی

طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی

طراحی غرفه نمایشگاه و غرفه سازی

اولین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات دست دوم ایران


اولین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات دست دوم ایران (استوک)

پیش گفتار:

اولین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات دست دوم ایران (استوک) در تاریخ 13 بهمن ماه سال یک هزار و سیصد و نود و شش در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران کار خود را آغاز و تا 16 هیمن ماه نیز به کار خود ادامه می دهد. این نمایشگاه که در حال کلید زدن اولین دوره خود آن هم به صرت کاملا جدی و در ابعاد بین المللی می باشد، بیشتر به جهت یک اجماع کلی برای پرداختن درست به جا به جایی و حتی خرید و فروش ماشین آلات دست دوم، میان کشورهای حاضر شده در نمایشگاه برگزار خواهد شد. طبق آمار منتشر شده از خرید . فروش اجناس کهنه اما دارای عمر مصرفی هنوز قابل، ایران یکی از بهترین کشورهای مبادلاتی و معاملاتی در این زمینه تلقی می شود! کشور ما در سال به اندازه قابل توجهی ماشین آلات دست دوم را یا می فروشد و یا خریداری می کند. سیاستی که شاید باب میل خیلی از مردم و حتی مسئولان کشوری و لشکری هم نباشد اما با توجه به اوضاع اقتصادی حاکم در اغلب کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، یک راه کار مناسب و حتی مقرون به صرفه قلمداد می شود. نه تنها ایران بلکه کشورهای زیادی در دنیا هستند که به صنعت استوک یا همان خرید و فروش لوازم و تجهیزات دست دوم توجه می کنند و آن را گرامی می دارند؛ جالب است بدانید تا کنون بازارها و بازارچه های زیادی در راستای خرید و فروش لوازم های دست دوم در ایران به وِیژه ماشین آلات برگزار شده است و همیشه نیز با استقبال باشکوه و عظیمی از سوی مردم مواجه شده است که همین توجه زیاد سبب شد تا مسئولان کشور به فکر برپایی یک نمایشگاه اجمالی برای عرضه محصولات استوکی ابتدا در قالب یک نمایشگاه داخلی و حال نیز در قالب یک نمایشگاه بین المللی باشند و آن را به مرحله اجرا برسانند! حال برای تماشای آنچه تا کنون انتظارش را می کشیدیم، یعنی ایجاد یک عرصه بزرگ اقتصادی و تبلیغاتی برای نمایش ماشین آلات دست دوم یا همان استوک تنها لارم است چند روز دیگر نیز صبر کنیم تا ماحصل تمام حرف های قشنگی که همگان در خصوص اولین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات دست دوم ایران (استوک) زدند را مشاهده نماییم.

   ادامه مطلب ...

تقسیم بندی فضای غرفه


تقسیم بندی فضای غرفه

پیش گفتار:

تقسیم بندی فضای غرفه از جمله مواردی است که باید با نهایت دقت و همچنین کمی ذوق و سلیقه انجام شود. غرفه ها در نمایشگاه های مختلف داخلی و بین المللی تنهایی جایی هستند که شرکت کنندگان اجازه خودنمایی به واسطه آن ها را دارا می باشند و با توجه به پیشرفت های حاصل شده در صنعت نمایشگاهی دنیا، قطعا تغییرات بنیادی در خصوص این فضاهای کوچک نمایشگاهی به وجود آمده است. هر غرفه دارای فضایی محدود و منحصر به فرد است که اغلب در نمایشگاه های بین المللی استاندارد، همگی آنان از یک مقدار مشخصی مساحت برخوردار می باشند مگر تعداد محدودی از آن ها که از سوی شرکت ها و کمپانی های برجسته و بسیار معتبر جهانی رزرو و آماده به کار می شوند؛ در گذشته های نه چندان دور غرفه های نمایشگاهی بیشتر به جای اینکه سبب جلب توجه مخاطبان و بازدید کنندگان نمایشگاهی باشند، به انبارهای انبوهی برای معرفی و فروش محصولات و دستاوردهای شرکت کنندگان تبدیل شده بودند و آرام آرام با ایجاد پیشرفت هایی چشمگیر در دنیای نمایشگاه ها، آن ها نیز دتسخوش تغییرات زیادی شدند و توانسته اند به صورت تدریجی از حالت های انبارگونه خود خارج و به ویترین های تماشایی امروزی تبدیل شوند! ناگفته نماند که هنوز هم که هنوز است از غرفه ها در مصارف گوناگون و متنوعی لااقل در ایران استفاده می شود اما باید این را نیز افزود که شرایط حال حاضر غرفه های نمایشگاه های داخلی و بین المللی کشورما، ایران، به هیچ عنوان قابل قیاس با شرایط گذشته نیست و می توان به وضوح پیشرفت در امر به کار گیری غرفه و غرفه آرایی را در آنان مشاهده نمود. فارغ از همه این ها؛ فضای غرفه اگر در قئیم تنها به ارائه و معرفی محصولات اختصاص پیدا می کرد، اکنون مورد بهره وری و استفاده های بیشتری قرار می گیرد. این فضاها در دنیای امروز متر به متر مورد تحلیل واقع می شوند و در نهایت برای رسیدن به خواسته های متنوع شرکت کنندگان به بخش های زیادی نیز تقسیم می شوند تا آنان بتوانند در یک پروسه چند روزه نمایشگاهی، از تمام بخش ها و قسمت های غرفه ای که در اختیارشان قرار داده شده است، بیشترین استفاده را بعمل آورند. در پایان این را نیز باید اضافه کرد که تقسیم بندی فضای غرفه با توجه به اهمیت هایی که در این زمینه وجود دارد یک کار کاملا تخصی است و توصیه می شود برای دست پیدا کردن به چندین فضای غرفه ای گوناگون، تقسیم بندی آن را به یک تیم طراح و در عین حال خلاق بسپارید تا درصد موفقیت شما شرکت کنندگان عزیز در نمایشگاه، بیش از پیش شود.  ادامه مطلب ...

نهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشین آلات وابسته


مقدمه:

نهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشین آلات از تاریخ 23 لغایت 26 بهمن ماه سال 1396 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. مجری برگزاری این دوره از نمایشگاه، شرکت آسیا پاسارگاد خاورمیانه می باشد و عنوان نموده است که در این دوره قطعا ما شاهد توسعه و رشد فضای کاری بیشتری در محیط نمایشگاهی خواهیم بود. در نمایشگاه نهم قیر و آسفالت، سعی شده است تا به تمام ابعاد ریز و درشت قابل توجه و نادیده این صنعت انتهایی از فرآورده های نفتی به شکلی درست و قابل پذیرش پرداخته شود. به گفته سرکار خانم مریم توکلیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاهی آسیا پاسارگاد خاورمیانه نهمین دوره از برگزاری این رویداد بزرگ منطقه ای، با رونمایی از تک تک زنجیره های اتصالی میان آن ها آغاز خواهد شد و گروه های کالایی بیشتری را می توان در این دوره مشاهده نمود. همچنین ضمن افزایش میزان مساحت نمایشگاهی نیز باید اظهار داشته باشم که با رای زنی های صورت گرفته برای برگزاری این دوره از نمایشگاه، در حدود 2 هزار متر مربع نیز به دلیل استقبال بالای شرکت ها و کمپانی های مختف داخلی و خارجی فعال در این صنعت به آن اضافه کردیم تا در نهایت بتوان با مساحتی نظیر 7 هزار متر مربع، نمایشگاه نهم را کلید بزنیم و فضای بیشتری را برای ایجاد و احداث غرفه های نمایشگاهی تعیین نماییم. در پایان باید خاطر نشان کرد که با توجه به رشد شاخص های کیفی و کمی این نمایشگاه به نسبت نمایشگاه های پیشین از جمله نمایشگاه هشتم آن، می توان این نوید را داد که هم در بخش ارائه و توزیع محصولات و دستاوردها در آن و هم از حضور شرکت کنندگان بیشتری در این رخداد عظیم نفتی برخوردار خواهیم شد؛ طبق آنچه تا کنون از آمارها و ارقام های مربوط به نمایشگاه بر آمده است، اگر در دوره قبل مجموعا 110 شرکت داخلی با چندی دیگر از شرکت های نامدار خارجی در آن حضور داشته اند، در این دوره این عدد به 150 شرکت و کمپانی فعال در این زمینه نفتی حاضر خواهند شد تا بار دیگر با برگزاری یک اجتماع بزرگ اقتصادی و تبلیغاتی روح تازه ای در کالبد این صنعت بدمند.   ادامه مطلب ...

شانزدهمین نمایشگاه یراق آلات، ماشین آلات مبلمان و صنایع وابسته

مقدمه:

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان و صنایع وابسته از تاریخ 23 بهمن سال 1396 لغایت 26 همین ماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد. این نمایشگاه که در دوره دوره پیشین خود با استقبال قابل توجهی از سوی عموم مردم و همچنین بازدید کنندگان تخصصی رو به رو شده بود؛ این دوره نیز قصد دارد با اجتماعی بزرگ از فعالان و شاغلان یراق آلات و مبلمانی و دیگر صنایع وابسته، یک رویکرد مناسب را در ابعاد بین المللی خود رقم بزند! مسئولیت برگزاری این نمایشگاه بر عهده ستاد برگزاری نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران است و مجری و برگزار کننده آن نیز، کنسرسیومی است متشکل از شرکت های نمایشگاهی میلاد مبتکر شرق و چیستا؛ در نمایشگاه شانزدهم از یراق آلات، ماشین آلات و صنایع وابسته ایران که در ابعاد بین المللی برگزار می شود، جمع کثیری از تولید کنندگان داخلی و خارجی، متخصصان و صاحب نظران اقتصادی، وارد کنندگان و همچنین توزیع کنندگان مختلفی حاضر خواهند شد تا در کنار برپایی یک نمایشگاه کاملا تخصصی و مرتبط با صنعت خود، چند روزی را در کنار هم سپری کنند و از تجریبات یک دیگر به خوبی بهره مند شوند! لازم به ذکر پیش از پرداختن کامل به این دوره از برگزاری نمایشگاه یراق آلات، بگوییم که این نوع از نمایشگاه های صنعتی از جمله مهم ترین و برجسته ترین نمایشگاه های بین المللی موجود در منطقه می باشد که اغلب با سودآوری مناسبی برای شرکت کنندگان و حتی برخی از بازدید کنندگان همراه شده است، پس اگر شما نیز به اندازه سر سوزنی در صنایع یراق آلات و ماشین آلات مبلمان و همچنین دیگر صنایع وابسته به آن در حال فعالیت هستید توصیه می کنیم به هیچ عنوان این رویداد بزرگ بین المللی را از دست ندهید. همچنین این نکته را نیز نباید فراموش کرد که این نمایشگاه بین المللی همچون دیگر نمایشگاه های برگزار شده در این سطح، از فرصت های فراوانی در راستای ایجاد اشتغال و همچنین تعامل میان نیروهای داخلی و خارجی و ایضا ارائه و معرفی کالاها و محصولات تولید داخلی برای فروش و صادر نمودن به دیگر کشورهای حاضر در آن می باشد و می توان با کمی دقت و حُسن انجام کار در آن، به سودآوری مطلوب و مناسبی از این نمایشگاه بزرگ تبلیغاتی تجاری دست پیدا کرد.  ادامه مطلب ...

اولین نمایشگاه بین المللی چینی، بلور و کریستال

اولین نمایشگاه بین المللی چینی، بلور و کریستال  

مقدمه:

با گذار انسان مدرن از جهش صنعتی شدن و افزایش روز افزون تولید کنندگان صنعتی در دنیا، پیشرفت و طی کردن پله های ترقی برای هر شرکت و برند در گرو بدست آوردن بازار هدف وجلب نظر مشتریان خود می باشد. این امر بسیار مهم است که مشتریان شما همواره با شنیدن نام یک کالا و یا یک خدمت نام شرکت و برند شما را به خاطر بیاورند چرا که این امر به معنای فتح کردن بازار هدف توسط شرکت شما است. یکی از اساسی ترین راه های پیشرفت در این زمینه، علاوه بر داشتن کیفیت مناسب محصولات، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش و دیگر خدمات تولیدی، تبلیغات و معرفی محصول می باشد. بازار هدف شما قبل از هر چیز باید کالا و نام برند شما را بشناسد و ببنید تا بتواند آن را با رقبای شما مقایسه کرده و در نهایت آن را انتخاب کند. صنعت تبلیغات در دنیای امروز بسیار بسیار سیال و رونده است و قطعا منتظر کسی نخواهد ماند. هیچ شکی نیست که اگر شما از این قافله عقب بمانید رقبای شما از شما جلو خواهند زد و در این جریان رونده موفق تر خواهند بود. پس باید بدانید که هرچه کیفیت و خدمات شما درجه یک و نمونه باشد اگر در بخش بازار یابی و تبلیغات ضعیف عمل کنید حتما دچار مشکل و شاید در نهایت در دنیای امروز دچار رکود شوید. امروزه صنعت تبلیغ و بازاریابی گونه های مختلف و شکل های گوناگونی دارد اما می توان بهترین و بصرفه ترین نوع آن را نمایشگاه های تخصصی دانست.

 نمایشگاه های تخصصی مزایای بسیار زیادی چه برای تولید کنندگان و چه برای مصرف کنندگان و مشتریان دارد. از جمله ی این مزایا می توان به بدست آوردن یک جای بازار هدف برای تولید کنندگان نام برد؛ این اتفاق در هیچ جا به جز در نمایشگاه های تخصصی ممکن نیست چرا که بازدید کنندگان از این نمایشگاه ها اغلب متقاضیان کالا های تخصصی ارائه شده در این نمایشگاه ها هستند و این امر می تواند فرصت بی نظری برای صاحبان برند های تولید کننده پدید آورد که بتوانند بازار هدف خود را شکار کنند؛ همچنین حضور مشتریان خارجی جزء جدا ناشدنی از محاسن این نمایشگاه ها است که شاید فرصت ارتباط و ارائه ی محصولات به آنها و یا حتی شناخت انها به جز در نمایشگاه ها مسیر نشود. از مزایای مربوط به مشتریان نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که مشتریان کالا های ارائه شده در این نمایشگاه ها بخصوص خریداران عمده با بررسی و مقایسه ی شرکت ها، در زمینه هایی مانند کیفیت کالاها، قیمت تمام شده، خدمات پس از فروش و تعهدات دیگر شرکت و نوع پرداخت می توانند بهترین خرید را انجام داده و همچنین با استفاده از خدمات ویژه ای که شرکت ها در این نمایشگاه ها ارائه می دهند می توانند تا حدود زیادی خریدی بصرفه و ممتاز را داشته باشند.

حال در ادامه ی این متن می خواهیم به بررسی یکی از نمایشگاه های تازه تاسیس و نوین در ایران بپردازیم. 


 

تاریخچه ی صنعت چینی، بلور و کریستال در جهان:

 می توان به جرعت یک از قدیمی ترین نوع از ظرف های شکیل ساخته شده توسط بشر را ظروف چینی و آبگینه دانست. شواهدی که باستان شناسان از شبه جزیره ی کره و چین بدست آورده اند نشان از آن دارد که مردم بومی این مناطق در حدود 11000 سال قبل نیز اقدام به ساخت این اشیا نموده بودند یعنی در دوره ی پارینه سنگی!!!! اختراع این ظروف حتی قبل از اختراع خط نشان از پیوند عمیق این صنعت با زندگی مردم دارد.

شیشه و بلور نیز از سال های بسیار قدیمی و در حدود 5000 هزار سال قبل مورد استفاده ی مردمان در مغرب و مراکش امروزی قرار گرفته بود( البته شواهد محکمی دال بر این موضوع موجود نیست.) اما با اطمینان می توان از وجود کار گاه های ریخته گری شیشه در 1500 سال قبل میلاد در شهر ممفیس و تب در مصر نام برد. در این زمان از شیشه برای ساخت بطری های شیشه ای با استفاده از ذوب سود و ترکیب آن با شن گداخته استفاده می شد. شیشه به واسطه حرارت دادن و سرد کردن ترکیبی از شن، کربنات سدیم و آهک تولید می‌شود. در حدود  2000سال پس از کشف شیشه برای اولین بار طرح کاربرد شیشه در پنجره‌ها مطرح شد. روش تولید شیشه به روش بادی امکان ایجاد شیشه‌های ظریف برای پنجره‌ها را میسر کرد که در قطعات مستطیلی با ابعاد حداکثر400 در 300 میلی‌متر درصفحات مدور تولید می‌شد.

بلافاصله پس از کشف این روش، ونیزی‌ها روش استوانه‌ای را کشف کردند که این روش حدود 800 سال برای تولید شیشه به کار برده می ‌شد. در این روش درون یک استوانه شیشه ‌ای توخالی دمیده، از طول برش داده و سپس صاف و صیقل داده می‌شد. با این روش ورقه‌های بزرگ‌تری تولید می‌شد ولی حرارت مجدد و صاف کردن شیشه منجر به خرابی سطح شیشه می‌شد. به هر حال همراه با پیشرفت تکنولوژی روش‌هایی برای تولید شیشه‌هایی که در ساختمان‌ها کارایی داشته باشند، ابداع شد. آن‌ها به صورت عنصری طبیعی و لازم در کلیساهای بزرگ در شمال اروپا به کار برده می‌ شدند که تا اواخر هزاره اول پس از میلاد نیز این روند ادامه داشت. اما با شکل گیری روش های صنعتی چون casting و Forming با استفاده از کوره های صنعتی قوی و قالب گیری دقیق این صنعت امروزه به یکی از مهم ترین صنایع تزئیناتی و البته معماری بدل گشته است.

کریستال نیز شیشه ی داری اکسید سرب است و در مجموع شیشه های حاوی بیش از ۲۴ درصد وزنی اکسید سرب باشند، شیشه کریستال نامیده می شوند. اما شیشه های کریستال معمولا حاوی ۲۴ تا ۳۲ درصد وزنی اکسید سرب هستند. اکسید سرب باعث افزایش ضریب شکست نور در ماده می شود که باعث درخشندگی و تلالو می شود که از حدود صده ی 16 ام در اروپا کشف گردید.

 

تاریخچه ی صنعت چینی و بلور در ایران:

آغاز صنعت شیشه گری و ساخت ظروف شیشه ای را در ایران را می توان به قرن بیستم پیش از میلاد نسبت داد. اجسام و وسایل بدست آمده توسط کاوشگران در مناطقی چون ارومیه، لرستان ، شوش و حسنلو که قدمت آن ها به بیش از دو هزار سال می رسد را می توان نشان از توسعه ی این صنعت در زمان پیش از تاریخ در ایران دانست. از این زمان تا حدود سال های اولیه ی پس از میلاد مسیح می توان نشانه های مختلفی از توسعه ی صنعت شیشه گری در ایران مشاهده نمود؛ عطردان‌ها، النگوها، تندیس‌ها و کاسه‌ها و تنگ‌های متعدد از نمونه ی های این اقلام کشف شده است. هم زمان و یا کمی پس از شروع شیشه گری در مصر ( همان طور که در بالا گفته شد) در چغازنبیل نیز نشانه هایی از بطری های شیشه ای یافت شده است که نشان از توسعه ی این صنعت در تمدن ایلام کهن دارد. در ادامه با محبوب شدن آلات تزئیناتی بخصوص گوی های شیشه ای در لرستان و تمدن مارلیک نیز نمونه هایی از این گوی ها یافت شده است. از دوره ی هخامنشی و اشکانی اجناس شیشه ای چندانی در دست نیست ولی عهد ساسانیان را می توان نقطه ی عطف این صنعت در فلات ایران نامید چنان که کالاهای شیشه ای ایرانی در دنیا صاحب نام و معروف گشت. پس از ورود اسلام به ایران نیز جملات و علائم اسلامی با هنر شیشه گری ایران ادغام شد و زیبایی های فراوانی به وجود آورد. باشکوه ترین دوره شیشه گری در ایران را می توان عهد سلجوقی نام برد که این صنعت را شاید در دنیا با نام ایران گره زد؛ دو شهر سمرقند و شیراز را می توان پاییتخت شیشه گری ایران دانست. پس از آن حمله ی مغول به ایران این صنعت روبه زوال رفت تا در عهد تیموریان دوباره احیا شد. با روی کار آمدن دولت صفوی شاه عباس با استخدام و دعوت شیشه گران ونیزی سعی در احیا ی این صنعت کرد و کارگاه های شیشه گری ای در اصفهان، شیراز و کاشان تاسیس کرد. پس از آن با شروع تجدد و صنعتی شدن ایران از اواخر عهد قاجار این صنعت در ایران هم مکانیزه شد و در نهایت امروزه به یکی از قطب های شیشه گری در خاورمیانه بدل شده است.

اما اوضاع صنعت شیشه گری در دنیا پس از جنگ اول بین الملل دستخوش تغییر شد. تولید عمده ی کیرستال ها به دلیل تلالو و شکست نور زیبا دل بسیاری از مصرف کنندگان را در تمام دنیا ربود و به دلیل عقب ماندگی این صنعت در ایران درآغاز قرن معاصر شمسی، برند های مطرح خارجی جای خود را در دل مصرف کننده ی داخلی ربود. کریستال چک و لاروس ایتالیا، در زمره باکیفیت‌ ترین انواع کریستال قرار دارند و کریستال با نام تجاری والتر و بوهمیای آلمان، آرکروک فرانسه، سوگای ژاپن، آر سی آر ایتالیا، تویوی ژاپن، جی‌ جی‌ سی و ناخمن آلمان را می توان از زمره ی این برند ها نام برد. همین موضوع دلیل شکست تجاری پی در پی تولید کننده ی داخلی در آن سال ها شد. اما با پیگیری های سخت کوشی های صاحبان سرمایه در سال های اخیر و واردات تجهیزات مدرن اروپایی به داخل و بهره برداری از آنها و همچنین بومی شدن علم ساخت کیریستال و بلور های هم کیفیت با نمونه های اروپایی، این صنعت در ایران جهش دوباره ای برداشت. اما عمده مشکل این صنعت در ایران نه داشتن فناوری به روز، بلکه بازار و بدست آوردن اعتماد از دست رفته ی مصرف کنندگان دانست. با شروع صنعت گسترده ی چین و شکستن بیش از این قیمت ها در سال های اخیر، کشور های همسایه که در این صنعت صاحب نام هستند مانند ترکیه با حداقل کردن قیمت های سعی در نگهداشتن بازار خود دارند که این موضوع ضربه ی سنگینی را به تولید داخلی وارد آورده است.  این در حالی است که کشور ما با توان تولیدی و فناوری بسیار بالا مستحق فتح کامل بازار داخلی و بدست آوردن سهم مناسب از بازار های بین الملل است که این ها همه می تواند شروع یک اتفاق بزرگ تجاری و تبلیغاتی را در ایران توجیح کند.

 


اولین نمایشگاه بین المللی چینی، بلور و کریستال:

بنا به سخنان مکرر مقام معظم رهبری و انتخاب نام اقتصاد مقاومتی ، تولید داخلی و اشتغال برای امسال و توجه به این مطالب ایجاد اولین نمایشگاه بین المللی چینی، بلور و کریستال در دستور کار وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گرفت. این نمایشگاه در تاریخ دهم اسفند ماه لغایت سیزدهم اسفند ماه در محل دائم نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است. دلیل اصلی برگزاری این نمایشگاه در کشور در قدم اول شناساندن توان تولید داخلی به مصرف کنندگان داخلی است تا با جلب رضایت آنها زمینه ی پیشرفت در اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی را در کشور پدید آید و در قدم دوم حضور تولید کنندگان داخلی در کنار رقبای خارجی خود و کسب تجربه برای شروع صادرات در این صنعت است.

در حال حاضر در کشور بیش از 500 تولید کننده ی داخلی وجود دارد که با بدست آوردن بازار هدف خود می توانند ارز آوری بسیار بالایی به داخل کشور داشته و موجب شکوفایی اقتصاد میهن عزیزمان گردند. اما در حال حاضر هزینه بر بودن صادرات هوایی و همچنین صدمه پذیر بودن این محصولات در حمل و نقل زمینی تولید کنندگان داخلی را از خیر صادرات می گذارند. پس یکی از اولویت های این نمایشگاه آشنایی تولید کنندگان با شرکت های حمل و نقل تجاری است که بتوانند حمل و نقل این کالاها را تسهیل کنند.

این نمایشگاه در چهار بخش اصلی 1- خانگی 2- هتلی 3- بهداشتی 4- علمی و پژوهشی پذیرای بسیاری از تولید کنندگان داخلی و خارجی است.

 بخش های زیر مجموعه ی اولین نمایشگاه صنعت چینی، بلور و کریستال شامل:

ـ محصولات و لوازم و ظروف چینی در بخشهای خانگی و هتلی

ـ انواع محصولات و کالاها و ظروف کریستالی در بخشهای خانگی و هتلی

ـ محصولات و ظروف بلور و شیشه در بخش های خانگی، هتل، پزشکی و ....

ـ کالاهایی ترکیبی از محصولات و ظروف کریستال و بلور، شیشه و چینی

ـ ظروف خانگی و هتلی چینی، کریستال ، بلور و شیشه

ـ ظروف و لوازم تزئینی چینی، کریستال ، بلور و شیشه

ـ صنایع مرتبط با ساخت محصولات چینی، کریستال ، بلور

ـ صنایع مربوط به تولید و فراوری بلور و چینی

ـ صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات چینی، کریستال ، بلور و شیشه

ـ ماشین آلات صنایع چینی، کریستال ، بلور و شیشه

ـ  محصولات کائولن، کریستال و سنگ بلور ایران

ـ صنایع دستی چینی، کریستال ، بلور و شیشه

می باشد که شرکت ها و تولید کننده های مرتبط در این بخش اقدام به غرفه سازی و ارائه ی خدمات کرده تا تسهیل در بازدید متقاضیان را فراهم آورند.

 از جمله نکات شایان به ذکر در این نمایشگاه علاقه ی زیاد سرمایه گذاری شرکت های تولیدی مطرح دنیا بخصوص شرکت های ژاپنی و فرانسوی در بخش تولید صنعت چینی، بلور و کیرستال در ایران می باشد. با پایان تحریم های ظالمانه ی استکبار و ورود به دوره ی پسا برجام میل و علاقه ی شرکت های سرمایه گذار خارجی را در این بخش ،به دلیل بالا بودن توان تولید و تکنولوژیک کشور در این صنعت و از همه مهم تر وجود مواد اولیه در داخل، افزایش داده است. حال آنکه برگزاری یک نمایشگاه بین المللی می تواند بهترین گزینه برای آشنایی تولید کنندگان داخلی با سرمایه گذاران خارجی می تواند باشد.


 

کلام آخر:

در آخر باید این نکته را متذکرشد که تنها بدست آوردن یک بازار 80 میلیونی نمی تواند توان تولیدی چنین غنی و با سابقه را در کشور ارضا کند این در حالی است که امروزه تولید کنندگان داخلی در صادرات به هیچ وجه در دنیا حرف چندانی برای گفتن ندارند و شاید یکی از موثر ترین راه ها را برای بهبود این امر علاوه بر حمایت دولت از بخش صادرات و همچنین ایجاد موانع بر سر واردات بی رویه، برگزاری و شرکت مداوم در این گونه نمایشگاه ها است.